VérKör 77

2015.04.30 00:07

Bevezető:

"Mindennek a vége, valami újnak a kezdete..."

Ez az idézet azért szerepel a beszámoló elején, mert a túra előtt fontos dolgok történtek az életemben, másrészt úgy éreztem, hogy ez a "kis" túra talán egy vízválasztó lesz az eddig teljesítménytúrázó karrieremben. Összegezve: a változás kezdetét vette. Elindult egy folyamat, amiben úgy érzem, semmi és senki sem állíthat meg...

Csütörtök este 10óra fele útnak indultunk Zoltán barátommal, a célállomás pedig Oroszlány volt. Útközben az Inárcsi pihenőnél megállásra kényszerültünk, mert fel kellett tölteni a telefonomat, hiszen a VérKörön QR kódokat kell leolvasni és ezzel igazolni a túra teljesítését. Vagyis ha a telefon lemerül, a kihívást nem tudjuk teljesíteni.

Egy óra pihenő és telefontöltés után újra útnak indultunk. Körülbelül hajnali fél három, három fele érkeztünk meg Oroszlányba a sportcsarnokhoz. Rájöttünk, hogy aludni, pihenni felesleges, hiszem amúgy is 4 óra fele terveztük az indulást. Így hát elkezdtünk öltözni, pakolni, felkészülni az útra. A rajtolás pár kép elkészülte után reggel 4 óra 2 perckor meg is történt.

Első ellenőrzőpontunk kb. 16,2km-re volt, alig vártuk, hogy odaérjünk. Jó tempót diktáltunk, az első szakaszán még a 6-6,5km/órás tempó is megvolt. Koromsötétben indultunk el, csak az én fejemen lévő egyetlen lámpa fénye világította be az előttünk lévő utat. Nemsokára elkezdett pirkadni is. Gyönyörű napfelkelte szemlélőivé váltunk, amikor egy völgyben róttuk a métereket, körülölelve bennünket a Vértes dombjai-hegyei. Csodálatos látvány volt, olyan igazi lelket megnyugtató, lelket megmelengető. Akkor úgy éreztem bárcsak megállna az idő és leülhetnék szemlélni ezt a csodát. Felemelő érzés volt. :)

Hamarosan már világosban és végre az erdőben meneteltünk. Hirtelen egy vaddisznó és kicsinye hozta ránk a szívbajt. Előttünk az erdészeti úton, körülbelül 30méterre robogtak át keresztbe. Felrázódtunk rendesen, dolgozott az adrenalin! :)

Az első ellenőrzőponthoz, Csákányospusztához, 2 óra 46 perc alatt értünk oda, ami 5,83-as tempót jelentett. Éreztük, hogy ez rendben van, a tempóval nem volt még gond. A QR kódot gond nélkül le tudtuk olvasni. Pár perc pihenő, evészet-ivászat után már folytattuk is az utunkat.

A GPS-re pillantva láttuk, hogy következő állomásunk nincs olyan messze. (5,9km) Az idő fantasztikus volt, egyre jobban melegedett az idő, esőnek, felhőnek semmi nyoma nem volt, talán csak egy picit a szél volt néhol-néhol zavaró, de természetesen ez sem szegte kedvünket.
Egy lejtmenetben viszont Zoli rosszul lépett, és meghúzódott a lábfeje. Eléggé küszködött a fájdalommal, a tempónk is úgy tűnt, eléggé vissza fog esni. Gyorsan felhúzott még egy zoknit a húzodott lábára, megpróbálta kicsit elszorítani, hátha csökkenne a fájdalom. Ez eleinte jó megoldásnak tűnt, de ahogy haladtunk előre, gyűltek a km-ek, természetesen már nem sokat használt.

Második ellenőrzőpontunkhoz érve (Új-osztás), gyors kódbeolvasás és becsekkolás után siettünk is tovább. Itt az átlagtempónk valamelyest már kevesebb volt, az állás és a sérülés miatt természetesen, de nem volt okunk búslakodásra hiszen még így is 5,5km/órás átlagtempót diktáltunk.
Jól haladtunk, ehhez kétség sem férhetett. Pont olyan tempót mentünk, ami még bőven kényelmes volt, lehetőségünk volt mellette nézelődni, gyönörködni az erdőben a tájban. Nem volt okunk panaszkodásra! :)

Most következett megint egy hosszabb etap. (12,6km) Ez a rész nem igazán tetszett a lábainknak, hiszen hosszú km-eket mentünk aszfalton, de legalább ez is bent az erdőben vezetett. Itt már Zolin látszódott eléggé a fájdalom, a megviseltség, kezdett a combja is beállni, de gyűrte a km-eket és szépen tartotta a tempót. Próbáltam bíztatni, mert tudtam, hogy még nagyon nagyon az elején vagyunk és ha most lerontjuk nagyon az átlagsebességet, akkor a végén nagy gondban leszünk.
Hála az egyenes aszfaltútnak és a kevés emelkedőnek, a tempónk nem hogy csökkent, de még nőtt is egy keveset. Kódolvasás után (Csákvár, Vadászkápolna) láttuk, hogy a tempónk 5,47km/óra, ami úgy gondolom pozitív hatással volt a mentális állapotunkra. Egy csoki, egy kis pihenés, egy pár fotó, helyzetjelentés a facebookon és már mentünk is tovább.

További 1óra 10perc kitartó gyaloglás után beértünk Gántra, ahol az utcai kútból vételeztünk ivóvizet. Láttuk, hogy egyre melegebb van, tűzött a nap nagyon és fogytában voltak a vízkészleteink. Mint később kiderült jó döntés volt a készletek feltankolása. A településen a betonon a tűző napon kegyetlen volt menni, pedig még csak április vége volt.
Hamarosan megérkeztünk a Gém-hegyre, ahol várt minket a következő  QR kód. Itt volt egy kis probléma a térerővel, de 1-2perc probálkozás után gond nélkül ment minden.

Folytatva utunkat egy domb tetején találtuk magunkat, ahonnan minden hová elláttunk, mindent beláttunk. Gyönyörű volt. Közben kaptunk a szervezőktől egy telefonhívást, - amit nagy nagy pozítívumként könyveltünk el - hogy a Gántról kiérve, haladva befelé az erdőbe figyeljünk a K, K+ jelzésre, mert fel lett cserélve. De megnyugtattuk őket és magunkat is, hogy eltévedni nem fogunk, mert az útvonal ugyan az maradt csak a jelzés lett más és mivel volt nálunk GPS így lehetetlen lett volna eltévedni. :)
Egy nagyon rossz és kemény szakasz vette kezdetét, ahogy hagytuk el Gántot. Murvás, homokos, hol kifelé hol befelé dőlő út. Majd jöttek a szép kis emelkedők amiket már nagyon vártam. :)
Zolin egyre jobban láttam, hogy kikészíti a fájdalom érzése, de mondtam Neki, hogy nyugi, jobban már nem fog fájni. Mindent összevetve azért jól haladtunk, átlagsebességünk ekkor körülbelül 5km/óra körül mozgott, amit be is bizonyított a következő ellenőrző pont utáni becsekkolás is.

52,1km-nél jártunk, Zoli itt érte el szerintem a holtpontot, de szerencsére sikerült túlesnie rajta. Olyannyira, hogy a követekző 9km-t 6,5ös tempóban nyomtuk le. Jó érzés volt, kellett már egy kis dopping, egy kis pozitív dolog is. Nagyon le tudja húzni az embert az is, amikor nem a saját tempójában halad, ráadásul oda kell figyelnie az útvonalra, a tempóra és egy másik személyre is, akit bátorítani bíztatni kell, hogy lássa menni fog és már nincs sok hátra. De ez is egy megtisztelő feladat, főleg a végén, mikor visszagondol erre az ember! :)

Megkezdődött a lassulásunk. Zoli egyre többet számolgatta az átlagtempót, a maradék időt. Rá is szóltam, hogy még véletlenül se higyje azt, hogy majd ki fogjuk centizni az időt. :)

14óra gyaloglás után elértük utolsó ellenőrzőpontunkat, ahol már tudtuk hogy meg lesz a teljesítés, kérdés már csak az, hogy mennyi idő alatt fogjuk teljesíteni az utolsó 8,4km-t. 10-15perc pihenő, energiakészletfeltöltés után tovább is álltunk. Tudtuk, hogy felesleges sokat pihenni, hiszen már majdnem a célban vagyunk, majd pihenünk ott.
Egy-két emelkedő után, már csak lejtmenet következett, megkezdtük az ereszkedést Oroszlányba. A kedvünk javult, bizonyította ezt az is, hogy hosszú mesélésbe kezdtem. (Nem volt más célja, csak hogy ezzel is teljen az idő) Ahogy haladtunk előre láttam Zolin is már a pozitív dolgok megjelenését, érezte, hogy meg lesz.

15óra 57perc alatt be is értünk a célba, ahol az utolsó QR kódot le is olvastuk. SIKERÜLT! Hihetetlen érzéssel töltött el bennünket, hogy a szervezők, kitalálók ott vártak minket. Megkaptuk a gyönyörű érmet a nyakunkba és fotózkodtunk is egy kicsit. :)

Szeretnék gratulálni Zoli barátomnak, hogy ilyen hősiesen helyt állt, és a nagy lábfájdalmai ellenére férfiasan teljesítette a kihívást. Legyőztük a Vértest! :)
Egy kis pihenés, nyújtózkodás után a sarki kocsmában betoltunk még egy-egy alkoholmentes sört, majd úgy döntttünk, hogy elindulunk haza. A vezetést átvállaltam Zolitól, nagyon fáradt volt, én pedig frissnek éreztem magam, nem voltam álmos. Tele volt a fejem gondolatokkal, érzésekkel, és tudtam, hogy egy kis csönd, gondolkodás a vezetés közben jót fog tenni. 270km levezetése után, hajnali fél 1-kor meg is érkeztünk Bordányba. Ezzel utunk véget is ért.

Szeretnék köszönetet mondani a szervezőknek, ötletgazdáknak, hogy lehetővé tették számunkra ezt a hihetetlen jó túrát. Gyönyörű helyeken jártunk és a célban kapott gyönyörű érem minden fájdalomért kárpótolt minket. Köszönjük!

Végszó:

"Mindennek a vége, valami újnak a kezdete..." - állt a bevezetőben. Igen. Eldöntöttem, hogy még az idén visszatérek a Vértesbe és reményeim szerint egy nagyon jó idővel ismét teljesítem a VérKört. Felkészülés elindult. Nemsokára találkozunk! :)